آخرین اخبار

بدون گشت ارشاد هم می‌توان قانون را اجرا کرد/ اگر قرار باشد نیروهای گشت ارشاد سلیقه‌ای رفتار کنند، نبودنشان بهتر است

احمد کریمی اصفهانی می‌گوید: با توجه به اینکه در گشت ارشاد سلیقه‌ای عمل می‌شود، باید روی قانون متمرکز شد تا خدایی نکرده مشکلی در جامعه ایجاد نشود. برای خود گشت ارشاد هم نیاز به قانون است که سلیقه‌ای رفتار نکند، اگر قرار باشد سلیقه‌ای رفتار و اجتهاد کند، نبودنش بهتر از بودنش است.

اشتراک گذاری
17 مرداد 1402
کد مطلب : 6671

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

احمد کریمی اصفهانی می‌گوید: با توجه به اینکه در گشت ارشاد سلیقه‌ای عمل می‌شود، باید روی قانون متمرکز شد تا خدایی نکرده مشکلی در جامعه ایجاد نشود. برای خود گشت ارشاد هم نیاز به قانون است که سلیقه‌ای رفتار نکند، اگر قرار باشد سلیقه‌ای رفتار و اجتهاد کند، نبودنش بهتر از بودنش است.

احمد کریمی اصفهانی

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ احمد کریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به حضور مجدد گشت ارشاد در سطح شهر، به توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ می‌گوید: با توجه به اینکه در گشت ارشاد افراد متعددی حضور دارند، ممکن است گاهی رفتارهایشان به سمت سلیقه‌ای عمل کردن برود و باعث بروز مشکل شود لذا بهترین راه این است که قانونگذار، قانون را ضمن احترام به بانوان کشور تنظیم کنند.

وی ادامه داد: مردم هم باید بدانند که در کشور زندگی می‌کنند که قانون دارد و احترام به قانون باعث نظم در جامعه می‌شود لذا ضمن اینکه قانونگذار باید قانون حساب‌شده‌ای را تدوین کند، از آن سو هم اجرای قانون برای همه افراد الزامی است. اگر این کار رخ ندهد هم برای بانوان و هم کسانی که می‌خواهند برخورد کنند مشکل ایجاد می‌شود. برخورد باید ضابطه‌مند و حساب‌شده باشد. به نظرم بدون گشت ارشاد هم می‌توان قانون را پیش برد و آن را اجرا کرد.


بیشتربخوانید: مجازات شستشوی میت و جارو زدن خیابان برای برخورد با بی‌حجابی موثر است؟

کریمی اصفهانی با بیان اینکه اگر قانون اجرا نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اولین کسانی که خسارت می‌بینند کسانی هستند که قانون را رعایت نمی‌کنند، گفت: قانونگذار حتما باید جایگاه و عزت خانم را توجه ویژه کند. معتقدم با توجه به اینکه در گشت ارشاد سلیقه‌ای عمل می‌شود، باید روی قانون متمرکز شد تا خدایی نکرده مشکلی در جامعه ایجاد نشود. برای خود گشت ارشاد هم نیاز به قانون است که سلیقه‌ای رفتار نکند، اگر قرار باشد سلیقه‌ای رفتار و اجتهاد کند، نبودنش بهتر از بودنش است.

کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که ایا ممکن است حضور مجدد گشت ارشاد در آستانه سالگرد اعتراضات منجر به بروز تنش شود، گفت: حتما به نفع هیچکس نیست. امنیت و سلامت برای حاکمیت مهم است. طبیعتا در بروز تنش هیچ چیزی به خوبی پیش نمی‌رود. هرکسی که ایجاد التهاب می‌کند به جامعه خودش خیانت می‌کند. وقتی قانون وجود دارد و اجرا می‌شود دیگر چه نیازی به گشت ارشاد است؟ امیدوارم اتفاقی نیفتد و زنان بدانند که بزرگی آنها در رعایت حجاب است و نباید اینگونه تلقی شود که رعایت نکردن حجاب دهن‌کجی به نظام یا ولایت و انقلاب است. مسئله حجاب یعنی امنیت برای زن. به نظرم در موضوع حجاب تبیین خوبی صورت نگرفته است و به جای گشت ارشاد، رسانه‌ها نقششان را در این خصوص ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =